یکشنبه ۰۲ اردیبهشت ۰۳

آرشیو آبان ماه 1399

ميداس سرمايه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد در شغل معامله‌گري حرفه‌اي شويد

قبل از اينكه بخواهيد اين فيلترهايي كه ما براي شما قرار ميدهيم كپي پيست كنيد بهتره كه بدونيد اصلا كجا بايد از اينها استفاده كنيد خب پس با ما همراه باشيد.

شما براي استفاده از اين فيلترها بايد وارد سايت tsetmc شويد، در قسمت بالا و سمت چپ بخشي دارد به اسم ديده بان بازار.

حالا اينجا شما بخش هاي مختلفي از بازار را زير نظر داريد سهم‌ها و نمادهاي مختلف بر اساس چينش‌هاي مختلف روبه‌رو شما قرار دارد. شما در بين اين سهم‌ها مي‌توانيد اطلاعات موردنظر خودتان را جست‌وجو و پيدا كنيد؛ اما مسلماً اين صفحه در ديد اول نمودار را پشتيباني نمي‌كند و بايد تك‌به‌تك وارد هركدام از اين سهم‌ها شويد.

 

در اين صفحه مي توانيد طبق فاكتورهاي مختلفي سهم ها و نمادها را مرتب كنيد حالا شما براي اينكه فيلترهاي خود را وارد كنيد بايد به گوشه سمت بالا (مربعي شكل كه در وسط مربع قرمز دارد) را باز كنيد. اين صفحه محل نگارش كدها و فيلتر بورس است. بعد از باز كردن اين بخش با كليك روي ” فيلتر جديد ” محل نگارش براي شما باز مي‌شود. بعد از نوشتن نام فيلتر در كادر كوچك نوبت به نوشتن كد و فيلتر اصلي بورس است. همان‌طور كه در بالاتر گفتيم ما در اينجا تنها نحوه استفاده از فيلتر در بورس را بيان مي‌كنيم و آموزش فيلتر بورس نويسي نداريم.

بعد از نگارش فيلتر بورس شما مي‌توانيد به ‌واسطه اعتبار سنجي آن را تصحيح كنيد و سپس فيلتر مورد نظر را ثبت كنيد. بعد از ثبت به نام نوشته‌ شده، شما با كليك روي اين نام مي ‌توانيد آن را اعمال كنيد. بعد از اعمال فيلتر بورس مذكور تعدادي سهم بر اساس شرايط گفته ‌شده گلچين مي‌شود و شما به ‌جاي بررسي ۲۰۰ يا ۳۰۰ سهم تنهاي كافي است تعداد محدود گلچين شده كه عموماً ۱۰ يا ۲۰ مورد است را نگاه كنيد. اين اتفاق براي دوستان نوسان گير كه زمان بسيار اهميت دارد بسيار جذاب است.

 

فيلترهاي حرفه اي و كاربردي در بورس:

 

ما براي شما يكسري فيلترهاي كاربردي كه در بورس لازم است آورده ايم البته كه فيلتر هاي بيشتري در بورس وجود دارد كه ميتوانيد با جستجو كردن در سايت ها و وبلاگ هاي مختلف به آن ها دست يابيد

ولي بايد آن را بررسي كنيد كه فيلتربورس مناسب كاربرد شما باشد و نياز شما را برطرف كند. در آخر ما براي شما نمونه اي از فيلترها را قرار داديم كه مي تواند براي شما كاربري باشد.

 

فيلترهاي كاربردي بورس

 

فيلتر بورسي چكش سفيد نيز از بهترين فيلترهاي بورس محسوب مي‌شود؛ زيرا چكش سفيد يكي از انواع كندل هايي است كه نشان تغيير روند سهم به سمت صعود را دارد و مي‌توان از اين فيلتر بورسي به‌عنوان فيلتر شناسايي آغاز روند صعودي استفاده كرد:

(pl)>1.02*(pf) && (tno)>10 && (pl)!=(tmax)

 

فيلتر بورسي صف فروش:

 

true==function()

{

if((tvol)>(bvol) && (pmin)== (tmin) && ((pl)-(pc))/(pl)*100>1.5 && (ct).Sell_CountI >= (ct).Buy_CountI && (tno)>5 && (tno)>20)

{

return true;

}

else

{

return false;

}

}()

 

 

 

اين فيلتر سهم هايي را نشان مي دهد كه صف فروش زير 2 ميليون است:

 

(po1)==(tmin)&&(qd1)==0&&(qo1)<2000000

 

اين فيلتر كاربردي سهم هايي در بورس را نشان مي دهد كه صف فروش بالاي 2 ميليون است:

 

(po1)==(tmin)&&(qd1)==0&&(qo1)>=2000000

 

 

سهامي كه 4 روز متوالي منفي بودند:

 

[ih][3].Pclosing > [ih][2].Pclosing && [ih][2].Pclosing > [ih][1].Pclosing && [ih][1].Pclosing > [ih][0].Pclosing

اما فيلتر كد به كد حقوقي به حقيقي يا همان فيلتر تغيير مالكيت حقوقي به حقيقي به‌عنوان يكي از مهم‌ترين فيلترهاي بورسي مي‌تواند بسيار مهم و كار راه‌انداز محسوب شود؛ زيرا اين كد به كد يكي از نشانه‌هاي بارز مثبت بودن سهم است. اين فيلتر كد به كد حقوقي به حقيقي عبارت است از:

 

(tvol)>1.25*[is5]&&((ct).Buy_I_Volume/(ct).Buy_CountI)>=((ct).Sell_I_Volume/(ct).Sell_CountI)&&(pl)>=(pc)&&(plp)>0&&(ct).Buy_I_Volume>0.5*(tvol)&&(ct).Sell_N_Volume>0.5*(tvol)