یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۰۳

لزوم دانستن اصطلاحات فارکس و نمادهای فارکس

ميداس سرمايه به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد در شغل معامله‌گري حرفه‌اي شويد

اصطلاحات فارکس

اقتصاد علم وسیع و عجیبی است. در این دنیای بزرگ، اعداد و جداول معنای خاصی دارند و زبان بیانی این جهان محسوب می شوند. اما این زبان در بازارهای مختلف لهجه های متفاوتی دارد و از شیوه های بیان متفاوتی استفاده می کند. بنابراین، دانستن مفاهیم و شرایط فارکس در بازار فارکس می تواند راه ورود شما به این بازار باشد.
به هر حال هر بازاری دنیای خودش را دارد و افراد زیادی در این دنیاها زندگی می کنند. بنابراین اگر می‌خواهید پیشرفت کنید، باید با دیگران ارتباط برقرار کنید و اگر بدانید چه می‌گویند، می‌توانید با دیگران ارتباط مؤثر برقرار کنید. بنابراین آگاهی از اصطلاحات رایج فارکس یکی از ملزومات حضور در این بازار است و توصیه می شود یک PDF اصطلاحات فارکس تهیه کرده و همیشه همراه خود داشته باشید.
برای مثال، در زیر swap را به عنوان یکی از اصطلاحات فارکس توضیح می دهیم.

Swap، یکی از اصطلاحات فارکس چیست؟

به عنوان یکی از رایج ترین اصطلاحات در مبادله فارکس در نظر گرفته می شود. البته این اصطلاح معمولاً در سایر بازارهای مالی نیز به کار می رود. چون یک اصطلاح مربوط به بانک هاست. منظور از سوآپ چیست در  فارکس همان سود بانکی است. مهم نیست چرا دلال ها باید وام بگیرند و سود آن را بپردازند. لازم است بدانید که اگر موقعیت شما بیش از 24 ساعت باز باشد، مشمول پرداخت سوآپ خواهید بود. البته برخی از کارگزاران معاملات بدون مبادله را برای جذب معامله گران پیشنهاد می کنند.

هر جفت ارز نماد کل اقتصاد است!

یک نکته بسیار مهم در مورد بازار فارکس این است که هیچ سهام یا کالایی در این بازار فروخته نمی شود. بلکه فقط در مورد مبادله بین ارزش ارزهای جهانی یا پول است. در واقع، وقتی صحبت از معاملات فارکس می شود، رابطه بین ارزهای جهانی مهم است. بنابراین تفاوت مهم بازار ارز با سایر انواع بازار این است که در این بازار ارزش پول ملی خرید و فروش می شود.
درست مانند خرید سهام در بورس ایران، باید شرایط آن سهام و جایگاه آن در بازار را بدانید. هنگام خرید و فروش ارزش هر ارز، باید شرایط آن ارز را در بازار جهانی و مشخصات آن بدانید.
به عبارت ساده تر، هر چیزی که در بورس ایران معامله می کنید، تحت تأثیر اقتصاد کل کشور است. به عبارت دیگر فاکتور کلان اقتصادی برای همه سهام در بازار یکسان است. بنابراین به راحتی می توانیم در چند سهام در این بازار سرمایه گذاری کنیم.
اما در بازار فارکس داستان کاملا متفاوت است. هر ارز نشان دهنده کل اقتصاد یک کشور یا منطقه است. هنگامی که شما با جفت ارز دلار-یورو خرید و فروش می کنید، در واقع بین دو اقتصاد آمریکا و اروپا معامله می کنید. بنابراین باید این دو اقتصاد و شرایط حاکم بر آنها را بشناسید و ویژگی های هر کدام را بشناسید و در نهایت بهترین نمادهای فارکس را انتخاب کنید. شناخت این دو اقتصاد بزرگ دنیا زمان زیادی می برد و کاری نیست که بتوان آن را با یک مطالعه ساده یا مجموعه ای از اطلاعات تکمیل کرد.

ارزهای دیجیتال، از جمله بیت‌کوین، اتریوم و سایر ارزهای مبتنی بر بلاک‌چین، به عنوان یکی از پرطرفدارترین فرم‌های سرمایه‌گذاری اخیر جلب توجه کرده‌اند. یادگیری کار با ارزهای دیجیتال نیازمند فهم اصول بلاک‌چین و عملکرد آنهاست. برای این منظور، منابع مختلفی از جمله کتب، مقالات، ویدئوها و وبینارها در دسترس هستند که به توضیحات اساسی در مورد بلاک‌چین، تکنولوژی زیرین آن، و نحوه معامله و ذخیره ارزهای دیجیتال می‌پردازند.

 همچنین، حضور در  بهترین کلاس ارز دیجیتال  و دوره‌های آموزشی آنلاین که توسط افراد ماهر و تجاربی در حوزه ارزهای دیجیتال ارائه می‌شوند، می‌تواند در فهم بهتر و کاربردی‌تر این فرایند کمک کند. با توجه به پیچیدگی بازار ارزهای دیجیتال، مهم است که به مطالعه مداوم، آشنایی با تحلیل‌های بازار و استراتژی‌های معامله‌گری متناسب با این بازار پرداخته شود تا بهبود مهارت‌ها و افزایش دانش معاملاتی در این زمینه دست یافته شود.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.